Obsługa klienta sklepu internetowego
IT

Obsługa klienta w sklepie internetowym – jak robić to poprawnie?

Prowadzenie sklepu internetowego to niesamowicie popularna forma działalności gospodarczej. Posiada bowiem wiele zalet, takich jak chociażby brak konieczności wynajmowania lokalu. Sporo przedsiębiorców zastanawia się jednak, jak należy postępować z klientami, jeżeli nie ma się z nimi bezpośredniego kontaktu. Dobra obsługa przekłada się bowiem na znacznie większe zainteresowanie konkretną firmą, a co za tym idzie, skutkuje podwyższeniem dochodów z działalności.

Efektywna obsługa klienta sklepu internetowego

Często zdarza się, że kupujący korzystają z formularza kontaktowego, aby zadać jakieś pytanie. Warto odpowiadać na ich zapytania w jak najkrótszym czasie. Obsługa klienta w sklepie internetowym powinna cechować się szybkością oraz sprawnością, co pozwoli wyrobić sobie dobrą renomę i zdobyć pozytywne opinie.

Zapewnienie różnych sposobów komunikacji

Obsługa klienta sklepu internetowego

Świetnym pomysłem jest zaoferowanie potencjalnym kupującym rozmaitych sposobów kontaktu. Warto podać w formularzu kontaktowym:

  • e-mail,
  • linki do profili w mediach społecznościowych,
  • numer telefonu.

Każdy bowiem posiada nieco inne preferencje w kwestii metody zadawania pytań – jedni wolą zadzwonić, inni natomiast chętniej wysyłają wiadomości tekstowe. Powinno się również określić godziny, w jakich dostępna będzie obsługa klienta sklepu internetowego (o czym więcej tutaj) oraz podać je na stronie. Dzięki temu nie pojawią się wątpliwości co do tego, kiedy można uzyskać odpowiedź.