akcesoria

Spersonalizowane naklejki: Nowy trend w marketingu

Od wczesnych dni marketingu detalicznego, kiedy to firmy próbowały sprzedawać swoje produkty, prezentując je potencjalnym klientom, personalizacja stała się nieodłączną częścią marketingu. W dzisiejszym świecie, w którym jesteśmy nieustannie podłączeni do cyfrowego ekosystemu i w którym każdego dnia pojawia się mnóstwo nowych trendów marketingowych, jest rzeczą naturalną, że personalizacja znajduje coraz to nowsze sposoby, aby stać się niezbędną w marketingu business-to-consumer (B2C).

W końcu, czyż sprzedaż czegoś bez zaoferowania klientowi jakiejkolwiek wartości nie jest po prostu wyprzedażą? A może raczej rozdawanie produktu za darmo?…

Co to jest personalizacja?

Personalizacja to sztuka kierowania działań marketingowych do poszczególnych klientów. Jest ona częścią szerszej koncepcji marketingu, zwanej marketingiem doświadczeń klienta (customer experience marketing, CEM). To podejście do marketingu koncentruje się na indywidualnych potrzebach klienta w celu stworzenia dla niego pozytywnych doświadczeń.

Jeśli kiedykolwiek byłeś w sklepie takim jak CopyShop Kraków, w którym pracownicy zdają się znać Twoje imię, doświadczyłeś personalizacji. Bez względu na to, czy jest to powitanie w stylu „Cześć, John!”, czy też specjalna niespodzianka dla Ciebie, jest to doświadczenie, które sprawi, że poczujesz się doceniony i dowartościowany.

Dlaczego firmy potrzebują personalizacji marketingu?

Aby zrozumieć znaczenie personalizacji, należy zrozumieć, w jaki sposób Internet zmienił sposób prowadzenia większości naszych interesów. W przeszłości marki były dostępne dla klientów za pośrednictwem różnych mediów, ale nie były one tak łatwo dostępne jak teraz.

Dzięki internetowi, który jest naszym „megafonem”, marki mogą teraz docierać do klientów w nowy, niespotykany dotąd sposób. Personalizacja to jeden ze sposobów, w jaki marki mogą spotkać się z klientami tam, gdzie oni są, i zapewnić im doświadczenia dostosowane do ich potrzeb. Firmy wykorzystują spersonalizowane e-maile i biuletyny, reklamy online, posty w mediach społecznościowych i wiele innych, ale nie chodzi tylko o to, aby klient dostał to, czego chce, ale aby marka dostała to, czego potrzebuje.